اصلاح مشکلات فکی دندان و انحراف فک

بعضی وقتها ممکن است به طور موقت دردی را در ناحیه فک و دهان خود احساس کنید اگر این درد به صورت مزمن وجود داشته باشد و یا در برخی موقعیت ها شما را دچار ناراحتی کند ممکن است به علت وجود ناهنجاری های در فک باشد. در این حالت استخوانهایی که باعث باز و بسته شدن دهان می شوند ممکن است کارشان را به درستی انجام ندهند که ممکن است این اختلال در اثر یک ضربه و یا یک حادثه ایجاد شده باشد و یا ممکن است مادرزادی باشد. معمولا اگر از فک بیش از حد برای جویدن موادغذایی سخت و یا دیگر اشیا مثل خودکار یا مداد می تواند موقعیت صحیح فک را تغییر دهد.

رشد فک یک فرایند تدریجی است و در برخی موارد ممکن است، فک بالا و پایین با سرعت‌های متفاوتی رشد کنند. درنتیجه ممکن است، مشکلاتی در عملکرد فک افراد ایجاد گردد .اختلال در جویدن، اختلال در صحبت کردن، مشکلات مربوط به‌سلامت دندان و دهان و ایجاد تغییر در ظاهر افراد مشکلاتی هستند که در صورت وجود ناهنجاری فک بوجود می آیند همچنین آسیب‌دیدگی فک و یا نقص‌های مادر زادی نیز می‌تواند بر تراز بودن فک‌ها تأثیر بگذارد. افرادی که دچار ناهنجاری‌های دندانی شده‌اند و یا فک آن‌ها در موقعیت نامناسبی قرارگرفته است، می‌توانند با مشاوره‌ی تخصصی با یک متخصص ارتودنسی در مورد انواع و علل انحراف فک، مناسب‌ترین درمان را انتخاب کنند.

علائم تراز نبودن فک :

• اختلال در جویدن

• تنفس غیرطبیعی

• ظاهر غیرطبیعی چهره

مشکلات مربوط به تراز نبودن فک

وجود انحراف در فک می‌تواند به‌صورت بالقوه مشکلاتی را برای افراد ایجاد نماید، به‌طورکلی ممکن است سلامت عمومی و راحتی بیمار تحت تأثیر قرار بگیرد. در صورت ناتراز بودن فک، برخی اختلالات می‌تواند گریبان گیر افراد شود برخی از این اختلالات عبارتند از:

• کج شدن دندان‌ها

• اوربایت و آندربایت

• اختلال مفصل گیجگاهی – فکی (TMJ)

مزایای درمان ناهنجاری فک

• بهبود کیفیت جویدن
  • از بین بردن درد ناشی از اختلال در مفصل گیجگاهی- فکی (TMJ) و دیگر مشکلات مربوط به فک
  • ترمیم آسیب‌دیدگی‌های صورت یا نقایص مادرزادی
  • برطرف شدن اختلالات مربوط به بلع و صحبت کردن
  • به حداقل ممکن رساندن سایش بیش‌ازحد و ایجاد اختلال در دندان‌ها
  • اصلاح نحوه قرارگیری دندان‌ها بر روی یکدیگر و یا مشکلات مربوط به بسته شدن فک
  • تصحیح عدم تناسب (عدم تقارن) اجزاء صورت، مانند چانه کوچک، اندربایت، اوربایت و کراس بایت
  • بهبود توانایی بسته شدن لب‌ها به‌صورت کامل و بدون ایجاد ناراحتی
  • کمک به برطرف شدن بیماری  آپنه انسدادی خواب

ارتودنسی در ارومیه,بهترین متخصص ارتودنسی در ارومیه,متخصص ارتودنسی در ارومیه,دکتر شادی محبی,سایت دکتر شادی محبی,ارتدنسی در ارومیه,

اصلاح مشکلات فکی دندان در ارومیه, انحراف فک در ارومیه, انحراف فک پایین به یک سمت در ارومیه, عمل انحراف فک در ارومیه, فک کج در ارومیه, درمان کج بودن فک در ارومیه, انحراف صورت در ارومیه, درمان انحراف فک با ارتودنسی در ارومیه, درمان جلو بودن فک پایین در ارومیه, درمان عقب بودن فک پایین, درمان جلوبودن دندان ها و فک پایین با ارتودنسی در ارومیه, درمان ناهنجاری‌های فک در ارومیه, انحراف فک و راه های درمان آن, ارتودنسی برای جبران مشکلات فکی, علت و درمان نامرتبی, به هم ریختگی, شلوغی و کجی دندان ها,

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!